CAPÍTOL I
DEL CONSORCI. DISPOSICIONS GENERALS
Article 1r. Constitució,
naturalesa i denominació.
1.- Es constitueix un
consorci per a assolir les finalitats indicades en aquests estatuts, en
síntesi, la promoció, millora i protecció del paisatge.
2.- El consorci es
constitueix amb el caràcter d’ens local amb el nom de CONSORCI DELS ASPRES
D’EMPORDÀ, i en els termes dels articles 57 i 87 de la Llei 7/1985, de 2
d’abril, reguladora de les bases del règim local; el Decret Legislatiu 2/2003,
pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de
Catalunya; i els articles 312 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny,
pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
(ROAS).
Article 2n. Administracions
que s’associen i l’integren.
El Consorci es constitueix
pels municipis de Sant Climent Sescebes, Capmany, Espolla i Cantallops.
Podran adherir-se al
Consorci altres administracions, entitats o organismes que ho sol·licitin, i
previ acord de la majoria dels dos terços del Consell Plenari i donant-ne
compte als Ajuntaments que l’integrin. Ateses les finalitats d’interès públic
que justifiquen la constitució del Consorci, és voluntat dels ens ara
consorciats que en el futur hi puguin formar part la Generalitat de Catalunya,
l’Administració General de l’Estat, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i
altres entitats locals amb competències i interessos a l’ÀMBIT d’ACTUACIÓ.
Article 3r. Seu del
consorci.
1.- Els òrgans de govern i
els serveis de gestió i d’administració del Consorci tenen la seva seu als
locals habilitats a l’efecte a l’edifici de l’Ajuntament de Sant Climent
Sescebes, al carrer Magre 21.
2.- El Consell Plenari
podrà modificar el domicili del Consorci.
Article 4t. Àmbit territorial d’actuació.
1.- L’àmbit territorial en
el qual el Consorci desenvoluparà les seves activitats, en endavant ÀMBIT D’ACTUACIÓ, és el dels termes dels municipis
de Sant Climent Sescebes, Capmany, Espolla i Cantallops. Tots ells pertanyen
totalment o parcial a la unitat de paisatge dels Aspres definida en el catàleg
de paisatge de les comarques gironines i
cartografiada a l’annex 1 d’aquests estatuts.
2.- L’esmentat ÀMBIT
D’ACTUACIÓ s’ampliarà automàticament amb l’ingrés d’un nou municipi al
Consorci, sempre que aquest formi part de l’esmentada unitat de paisatge dels
Aspres, i previ acord del Consell Plenari.
3.- L’ÀMBIT D’ACTUACIÓ
podrà ser ampliat a noves àrees territorials, sempre que l’ens aspirant a
associar-se justifiqui convenientment la coherència dels valors paisatgístics
que inclou el seu territori, i amb l’aprovació del Consell Plenari.
Article 5è. Finalitat i competències del Consorci.
1. El Consorci tindrà com a
finalitat garantir una acció conjunta i coherent en tot l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ,
orientada especialment a la promoció, millora i protecció del paisatge. A
aquests efectes gaudirà de les següents competències:
a).
Difusió dels valors naturals i culturals, tangibles i intangibles del paisatge
de l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ.
b).
Desenvolupament socioeconòmic local per millorar les condicions de vida de la
població
c).
Establir les línies de treball per la millora dels elements del paisatge.
d).
Determinar els criteris per la integració paisatgística dels elements
impactants sobre el paisatge
e).
Creació de polítiques de protecció del paisatge
f).
Gestió i obtenció de recursos i ajuts que permetin la consecució d’aquetes
finalitats
2. El Consorci, a més a
més, podrà acceptar encomanes de gestió que li puguin realitzar altres
administracions, en aplicació de l’article 15 de la Llei 30/1992, de 26 de
novembre, així com les atribucions que li deleguin els municipis que l’integren
o les administracions que en futur passin a formar part del Consorci, en els
termes d’aquests Estatuts.
Article 6è. Funcions del Consorci
a).
Estudiar, projectar i impulsar les iniciatives necessàries pel foment del
paisatge de l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ i de la millora de les condicions de vida de la
població local.
b).
Realitzar estudis, informes, anàlisis i propostes relatius a la planificació, a
l’ús i a la gestió del paisatge de l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ.
c).
Crear els productes i serveis necessaris pel coneixement i reconeixement del
paisatge de l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ.
d).
Elaborar estudis i realitzar treballs i gestions que tinguin per objecte la
millora del paisatge a l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ.
e).
Adoptar de mesures de protecció del paisatge, encaminades a prevenir la pèrdua
dels seus valors.
f).
Proporcionar l’assessorament i l’ajuda tècnica necessaris als ens integrants
del consorci.
g).
Personar-se com a part interessada en la tramitació de les figures urbanístiques
de tot tipus que es refereixin a l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ.
h).
Les que siguin necessàries per assolir els objectius del Consorci.
Article 7è. Personalitat i
capacitat jurídica.
1. El Consorci, per a la
consecució de les finalitats, gaudirà, d’acord amb el que disposa l’article 8
del Decret Legislatiu 2/2003, pel qual s'aprova el Text Refós de la
Llei municipal i de règim local de Catalunya, de les següents potestats i
prerrogatives:
a).
La d’autoorganització, que comprendrà la de dictar el seu reglament orgànic i
les disposicions necessàries per a la seva organització interna.
b).
La tributària, limitada a l’establiment de taxes, preus públics i contribucions
especials per a la prestació dels seus serveis, i la financera, contemplant-se
en ella la possibilitat de concertar operacions de crèdit.
c).
La de revisió d’ofici de llurs actes i acords.
d).
La d’inembargabilitat dels béns que tingui adscrits i dels seus drets, en els
termes establerts a les lleis, i les de prelació, de preferència i altres
prerrogatives, reconegudes a la hisenda pública, en relació amb els seus
crèdits, sense perjudici de les que corresponen a la hisenda de l’Estat i de la
Generalitat.
h).
La d’exempció dels impostos de l’Estat i de la Generalitat, en els termes
establerts a les lleis.
2. Així mateix, atès que el
Consorci gaudeix de personalitat jurídica i de capacitat d’obrar plena, podrà:
a).
Perfeccionar tot tipus de contractes administratius i privats, subjectant-se al
procediment establert a les lleis.
b).
Acceptar donacions, subvencions o ajuts, tant si provenen d’entitats públiques
i com de persones privades.
c).
Constituir i participar en altres entitats públiques o privades, fins i tot en
societats mercantils i civils, sempre que la seva activitat s’adreci a
finalitats anàlogues a les del Consorci.
d).
Qualsevol acte o disposició que sigui necessària per a gestionar les seves
competències, tant pròpies com delegades.
3. El Consorci per a la
realització de les seves funcions i prestació dels serveis podrà utilitzar
qualsevol de les formes de gestió de serveis públics admeses a la legislació de
règim local.
CAPÍTOL II
COMPETÈNCIES, ACTIVITATS I
SERVEIS DEL CONSORCI
Article 8è. Vigència i
durada del Consorci.
El Consorci tindrà una
durada il·limitada.
Article 9è. Determinació de
les atribucions i competències del Consorci.
Les competències del
Consorci es determinen per la concurrència dels criteris territorial i
funcional. Conseqüentment, l’exercici de les competències que s’atribueixen a
aquest només pot tenir lloc en l’àmbit territorial de l’ÀMBIT D’ACTUACIÓ, i
respecte de les competències que li atribueixin o deleguin els municipis que
l’integrin o les administracions que en el futur passin a formar part del
Consorci.
Les atribucions i
delegacions efectuades inicialment en acordar la constitució del Consorci i
l’aprovació d’aquests Estatuts es mantindran durant el termini de durada del
Consorci d’acord amb el que es determina a l’article 7è d’aquests Estatuts i el
Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, de 13 de juny de 1995.
Article 10è. Formes de
realització de les activitats i contractes i de la gestió dels serveis.
El Consorci desenvolupa les
activitats que li són pròpies, realitza les contractacions precises per al
compliment de les seves finalitats i gestiona els serveis que li competeixen de
conformitat amb la legislació de règim local.
CAPÍTOL III
GOVERN I ADMINISTRACIÓ DEL
CONSORCI
Article 11è. Òrgans de
govern i administració.
1. El Consorci és governat
i administrat pels òrgans següents:
a).
El Consell Plenari del Consorci.
b).
El President/Presidenta i un Vicepresident/Vicepresidenta.
2. El Consorci comptarà amb
un secretari/a-interventor/a, que haurà de ser un funcionari d’habilitació de
caràcter estatal. Assistirà assistirà amb veu i sense vot a les reunions del Consell
Plenari. Actuarà com a secretari-interventor del Consorci la persona que es
nomeni a aquest efecte en un Consell Plenari.
3. El
Secreari/a-interventor/a serà nomenat a través d’un sistema rotatiu entre els
Secretaris-interventors de cadascun dels Ajuntaments consorciats.
Article 12è. Consell Plenari.
1. El Consell Plenari és
l’òrgan de govern i administració superior del Consorci, a qui correspon
l’actuació de totes les competències atribuïdes a aquest. Li correspon també la
potestat d’autoorganització del Consorci. A tal efecte, podrà aprovar un
Reglament Orgànic que desenvolupi els presents Estatuts.
2. El Consell Plenari es
composa inicialment de fins a vuit membres distribuïts de la manera següent:
- L’alcalde o tinent
d’alcalde en qui delegui, i un regidor/regidora de l’Ajuntament de Sant Climent
Sescebes.
- L’alcalde o tinent
d’alcalde en qui delegui, i un regidor/regidora de l’Ajuntament de Capmany.
- L’alcalde o tinent
d’alcalde en qui delegui, i un regidor/regidora de l’Ajuntament d’Espolla.
- L’alcalde o tinent
d’alcalde en qui delegui, i un regidor/regidora de l’Ajuntament de Cantallops.
El president del Consell
Plenari tindrà vot de qualitat en cas d’empat.
3. Els membres electes del
Consell Plenari exerciran el seu càrrec fins la finalització del seu mandat
corporatiu. No obstant això, una vegada finalitzat el seu mandat corporatiu
continuaran en funcions en els seus càrrecs fins que les noves corporacions
designen els nous vocals. Cessaran, automàticament en el supòsit que deixin
d’exercir el seu càrrec de regidor per un altre motiu diferent de la
finalització del mandat.
4. L’adhesió al Consorci de
noves administracions, entitats o organismes, podrà implicar l’ampliació del
nombre de membres del Consell Plenari en la mesura que aquest determini. En
aquest cas caldrà incrementar el nombre de representants designats pels ens
locals integrants del Consorci, de tal manera que, conjuntament,
l’administració pública local no representi mai menys del 51% dels vots del
Consell Plenari.
5. A les sessions del Consell
hi haurà d’assistir, amb veu però sense vot, el Secretari/secretària-interventor/interventora,
sense qui no es podrà constituir el Consell Plenari.
6. A criteri de la Presidència podran
ser convocats altres responsables de l’ens o persones alienes que informaran o
assessoraran al Consell sobre els assumptes pels quals es requereixi la seva
presència.
Article 13è. Competències
del Consell Plenari.
1. Correspon al Consell
Plenari:
a).
Fixar les directrius i criteris generals d’actuació per al compliment de les
finalitats del Consorci.
b).
Aprovar el pressupost.
c).
Escollir el President/a i Vicepresident/a del Consorci.
d).
Aprovar la plantilla i la relació de llocs de treball.
e).
Aprovar els crèdits extraordinaris, els suplements de crèdit i les
transferències de crèdit quan impliquin canvi de grup de funció, excepte en el
cas que les altes i les baixes afectin a crèdits de Capítol I del Pressupost.
f).
Aprovar el Pla anual d’actuació.
g).
Aprovar les operacions de crèdit, si tenen una durada superior a un any i si
l’import acumulat dins de cada exercici econòmic supera el 10 % dels recursos
ordinaris del pressupost del Consorci, i les operacions de crèdit a curt
termini quan l’import acumulat de les operacions vives superi el 15 % dels
recursos corrents liquidats en l’exercici anterior.
h).
Disposar i gravar béns del Consorci. Aprovar la constitució de drets de
superfície i concertar els arrendaments del béns immobles.
i).
Aprovar la rendició de comptes anuals integrat per: la liquidació del
pressupost, el balanç des situació, el compte de pèrdues i guanys i memòria,
que prèviament hauran d’haver estat auditats per una entitat independent.
j).
Aprovar els contractes de durada superior a l’any, i els que el seu import
superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost. Aprovar, així mateix,
els convenis interadministratius d’encomana amb ens de gestió de les
administracions integrades al Consorci.
k).
Aprovar l’ampliació del Consorci.
l).
Acordar la modificació dels estatuts, proposant la seva ratificació als ens
consorciats.
m).
Aprovar el reglament orgànic i l’estructura organitzativa del Consorci.
n).
Aprovar la memòria anual.
o).
Acordar constituir o participar en altres entitats públiques o privades.
p).
Constituir un ens de gestió per a les seves funcions o serveis.
q).
Proposar la dissolució del Consorci a les entitats consorciades.
r).
Aprovar inicial i definitivament els estatuts, bases d’actuació i projectes de
promoció, millora i protecció del paisatge
s).
Aprovar la delegació d’atribucions pròpies a la resta d’òrgans del Consorci.
Article 14è.
President/Presidenta i Vicepresident/Vicepresidenta.
1. El President/Presidenta
del Consorci serà escollit per majoria del Consell Plenari.
2. Correspon al
President/Presidenta del Consorci:
a).
Representar-lo oficialment.
b).
Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Consell Plenari,
dirigir les deliberacions i decidir els empats amb vot de qualitat.
c).
Exercir, en cas d’urgència, tota classe d’accions i excepcions, interpolar
recursos i reclamacions judicial i administratives en defensa dels drets o/i
interessos del Consorci, donant-ne compte al Consell Plenari.
d).
Vetllar pel compliment dels acords adoptats pels òrgans col·legiats de govern
del Consorci i dictar les disposicions necessàries que siguin pertinents per a
la seva efectivitat.
e).
Elevar al Consell Plenari la documentació i els informes que cregui oportuns.
f).
Exercir en casos d’urgència les funcions encomanades al Consell Plenari, donant
compte de les resolucions adoptades en la primera reunió que celebri.
g)
. Adjudicar els contractes que no s’hagin atribuït a un altre òrgan del
Consorci, així com formalitzar els contractes celebrats pels diferents òrgans
del Consorci.
h)
. Aprovar la liquidació del pressupost.
i)
. Qualsevol altre assumpte que sigui de competència del Consorci i que no
estigui reservat de forma expressa a un altre òrgan, o li sigui delegades pel
Consell Plenari.
3. Les atribucions
enumerades són indelegables, llevat de les consignades a les lletres c), d),
e), g) i h) de l’apartat anterior, que podran ser-ho en el
Vicepresident/Vicepresidenta, en els casos que es determini.
4. El
Vicepresident/Vicepresidenta serà escollit pel Consell Plenari. Desenvolupa les
funcions del President en cas d’absència, malaltia o impossibilitat, així com
les funcions que li delegui el Consell Plenari i el President/Presidenta.
Article 15è. Quòrum d’assistència per la constitució del Consell Plenari
En primera convocatòria, el
quòrum per a la vàlida celebració de les sessions del Consell Plenari serà de
la meitat més ú del nombre total dels seus membres.
En segona convocatòria,
mitja hora després, serà suficient la presència d’un terç del nombre legal de
membres i com a mínim 3 membres. Aquest quòrum haurà de mantenir-se al llarg de
la sessió.
En qualsevol cas, no es
podrà celebrar cap sessió sense l’assistència de les persones que ocupin la Presidència,
o de la persona que d’acord amb les previsions d’aquests estatuts el substitueixin,
i la Secretaria-interventoció del Consorci.
En el cas que, per no
assolir-se el quòrum exigit, no se celebrés la sessió, podrà tenir lloc una
reunió informativa per donar compte als presents dels assumptes que havien estat
inclosos en l’ordre del dia.
De concórrer les
circumstàncies indicades en el paràgraf anterior, quedaran acreditades les
raons d’urgència per tal que la Presidència, si així ho considera oportú,
exerceixi les competències de l’òrgan col·legiat, al qual se’n donarà compte,
en la sessió següent que celebri, a l’efecte de ratificació.
Article 16è. Règim d’adopció d’acords
1. Els acords del Consell
Plenari seran adoptats per majoria simple dels membres presents, entenent com a
tal la que es produeix quan els vots a favor superen els vots en contra, llevat
dels assumptes que requereixen majories més àmplies.
2. En cas d’empat, el vot
del President serà de qualitat, com estableix l’article 12 d’aquests estatuts.
3. El vot podrà ser
afirmatiu o negatiu. Els membres del Consell Plenari també podran abstenir-se
de votar.
Article
17è. Tresorer/a.
1.
El Consell plenari nomenarà entre els seus membres el càrrec de tresorer/a del
Consorci.
2.
Correspondran al tresorer les funcions de maneig i custòdia dels fons, valors i
efectes del Consorci, de conformitat amb l’establert per les disposicions
legals vigents. El maneig i custòdia dels fons, valors i efectes comprèn:
a).
La realització dels cobraments i pagaments que sigui necessari, de conformitat
amb la legislació vigent.
b).
L’organització de la custòdia de fons, valors i efectes de conformitat amb les
directrius senyalades per la Presidència.
c).
Executar, conforme a les directrius marcades per la Corporació, les
consignacions en bancs, caixa general de dipòsits i establiments anàlegs,
autoritzant, junt amb l’ordenador de pagaments i l’interventor, els xecs i
demés ordres de pagament que es girin contra els comptes oberts del Consorci.
d).
La formació dels plans i programes de tresoreria, distribuint en el temps les
disponibilitats dineràries de l’entitat per la puntual satisfacció de les seves
obligacions, atenent a les prioritats legalment establertes, conforme a les
directrius marcades per la Corporació.
e).
Com a cap dels serveis de recaptació, li correspondrà dictar la providència de
constrenyiment, autoritzar la subhasta dels béns embargats, tramitar els
expedients de responsabilitat per perjudici de valors, autorització dels plecs
de càrrecs de valors, entre d’altres que s’estableixi a la legislació vigent.
3.
D’acord amb la normativa de règim local el President serà qui ordenarà els
pagaments, el Tresorer qui disposarà dels fons de la tresoreria i l’interventor
qui efectuarà la fiscalització de l’acte de pagament. Així, serà necessària la
intervenció de les tres signatures (clauers) per tal de procedir a
l’autorització de pagaments del Consorci.
Article 18è. Comissió
Especial de Comptes.
1. Estarà constituïda per
un representant de cadascun dels ens consorciats, designats pel Consell
Plenari, amb un número de membres no inferior a tres. El President del Consorci
serà membre nat de la mateixa i la resta de membres seran escollits d’entre els
membres del Consell Plenari.
2. La Comissió especial de
comptes tindrà per objecte l’informe del compte general de la Corporació, abans
de ser sotmès a informació pública. En el cas que es presentessin al·legacions
en el tràmit de informació pública previst al RDL 2/2004 pel qual s’aprova el
text refós de la llei d’hisendes locals, aquestes hauran de ser informades per
la Comissió Especial de Comptes.
3. El compte general de la
corporació, prèvia la tramitació i els informes preceptius establert per la legislació
vigent, serà aprovat pel Consell Plenari.
CAPÍTOL IV
RÈGIM JURÍDIC I DE FUNCIONAMENT DEL CONSORCI
Article 19è. Remissió
general a la legislació de règim local.
El règim jurídic del
funcionament i dels actes dels òrgans de govern i administració i, en general,
dels serveis administratius del Consorci, és el que resulta expressament
d’aquests Estatuts i, en tot cas, l’establert en la legislació de règim local.
CAPÍTOL V
HISENDA I RÈGIM ECONÒMICO-FINANCER DEL CONSORCI
Article 20è. Pressupost,
comptabilitat i control de la gestió econòmica
1. El Consell Plenari
aprovarà anualment el pressupost del Consorci, que s’ajustarà a l’estructura
prevista en la legislació
de règim local.
2. Les aportacions
econòmiques anuals dels ens i les entitats consorciades s’establiran en el
pressupost anual del
Consorci.
3. El règim de
comptabilitat, aprovació i rendició de comptes serà el de la comptabilitat
pública, adaptat a la legislació de règim local.
4. El control i
fiscalització de la gestió econòmica del Consorci correspondrà a la Intervenció
de Fons, en la seva triple accepció de funció interventora, funció de control
financer i funció de control
d’eficàcia.
Article 21è. Recursos del
Consorci
Per a la realització dels
seus objectius, el Consorci disposarà dels recursos següents:
a)
Les aportacions dels organismes i de les entitats consorciades.
b) Taxes, preus públics i altres rendiments que
obtingui per la prestació directa o indirecta de serveis.
c)
Subvencions, ajudes, herències i donatius.
d)
Operacions de crèdit.
e)
Productes del seu patrimoni.
f)
Qualsevol altres que puguin correspondre al Consorci d'acord amb els estatuts i
les lleis.
Article 22è. Aportacions
dels ens i entitats consorciades
1. Les aportacions anuals
per cobrir el pressupost de funcionament i d'activitats seran aprovades per
acord del Consell Plenari.
2. Les aportacions seran de
quatre tipus:
a)
Les relatives al seu funcionament ordinari i que consisteixen en la mateixa
quantitat fixa per a cada ajuntament, la primera es determinarà en el primer
Consell Plenari que se celebri després de la seva constitució, podent-se modificar
ulteriorment per acord d’un Consell Plenari, i en el cas de les altres entitats
que s’adhereixin la que es determini en el Consell Plenari del Consorci en què
s’acordi la seva adhesió.
b)
Les aportacions relatives a temes específics.
c)
Les derrames finalistes per a despeses extraordinàries o imprevistes.
d)
Qualsevol aportació voluntària establerta per entitats, ja siguin públiques com
privades.
3. Les aportacions anuals
pel funcionament ordinari es faran efectives pels membres consorciats
trimestralment.
4. Els ens consorciats
queden expressament obligats a consignar en els seus pressupostos les
aportacions que han de fer al Consorci.
Article 23è. Patrimoni del
Consorci
1. Constitueix patrimoni
del Consorci:
a)
Els béns i els drets que li aportin les entitats consorciades
b)
Els béns i els drets que adquireixi o rebi per qualsevol títol
2. El patrimoni del
Consorci quedarà reflectit al corresponent inventari que revisarà i aprovarà el
Consell Plenari de forma anual.
Article 24è. Adscripció i
cessió de béns
Els béns de domini públic i
els patrimonials que els membres del Consorci li adscriguin, conserven llur
qualificació originària i en els béns que li hagin estat cedits, les facultats
de disposició del Consorci estaran limitades a les finalitats estatuàries
concretades en cada acord de cessió.
CAPÍTOL VI
PERSONAL AL SERVEI DEL CONSORCI
Article 25è. Règim del personal.
El personal al servei del
Consorci serà contractat en règim de relació laboral.
Tanmateix, les administracions
consorciades o els seus ens instrumentals hi podran adscriure personal en
comissió de serveis o en la situació administrativa que legalment correspongui.
L’aprovació de la plantilla
es farà conjuntament amb l’aprovació del pressupost.
CAPÍTOL VII
MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DEL CONSORCI
Article 26è. Modificació
dels Estatuts.
La modificació dels
presents Estatuts serà aprovada pel Consell Plenari, que la sotmetrà a
ratificació dels respectius Ajuntaments, i s’ajustarà als requisits i procediment
observats per a la seva aprovació.
Article 27è. Separació de
membres i dissolució del Consorci.
1. La separació dels
membres del Consorci podrà tenir lloc d’acord amb allò que estableix l’article
323 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.
2. La dissolució del
Consorci es podrà efectuar en els supòsits que es determinen a l’article 324
del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.
L’acord de dissolució i
liquidació del Consorci s’adoptarà pel Consell Plenari, a qui correspon, en tot
cas, decidir el que sigui procedent pel que fa a la forma i al procediment a
seguir per a la liquidació dels béns, drets i obligacions que hagi pogut
contreure el Consorci i la subrogació en els mateixos de les Administracions o
els ens consorciats.
ANNEX 1: UNITAT DE PAISATGE DELS ASPRES EN EL SEU CONTEXT COMARCAL I
PAISATGÍSTIC