Problemes en la gestió del cobrament d'impostos


Benvolguts veïns i veïnes:


Ens posem en contacte amb vosaltres per alertar-vos d’un problema que hem detectat des de l’Ajuntament, referent al cobrament dels impostos.

Com sabeu, i des de fa anys, del cobrament dels tributs que emet el nostre ajuntament de contribució urbana i rústega, el de vehicles així com el de cementiris i clavegueram  se n’encarregava el Consell Comarcal de l’Alt Empordà, el qual fa cosa de dos anys, va traspassar el servei a  Xaloc, organisme autònom de la Diputació de Girona.

Anualment el nostre Ajuntament tramet els padrons de contribuents a Xaloc, incloent les variacions de xifres o de dades que s’hagin produït. Un cop processades, s’inicia el període de cobrament per via voluntària, i acabat aquest, si s’escau, per via executiva.

Aquest procés lògic, i relativament normal, s’ha vist complicat a causa d’un tercer element: les cartes amb la notificació del que s’ha de pagar, no les reparteix Correus (és a dir el carter habitual) sinó l’empresa “Unipost” contractada per Xaloc. Segons ha pogut comprovar aquest ajuntament, i possiblement  alguns de vosaltres, aquesta empresa no sempre notifica en el temps adequat o a vegades s’equivoca d’adreça.

Per tot això, des de l’Ajuntament us recomanem:

-         Si teniu els rebuts domiciliats en una entitat bancària: Comproveu que les dades que vau donar per la domiciliació (titular, adreça, nom de l’entitat, adreça de la sucursal, número de compte,  etc) són encara vigents i no han sofert cap variació.
-         Si els rebuts han d’arribar a la vostra llar: Comproveu que les dades que vau donar corresponen a la realitat, en especial l’adreça del vostre domicili, el número de l’habitatge inclós. En tractar-se d’una empresa forana (no Correus) desconeix les particularitats, i es guia únicament pel que te escrit al sobre.

I encara una observació: Com que l’empresa només deixa els avisos a les bústies, seria molt convenient que si no en disposeu, o la teniu en mal estat o sense els noms corresponents, procediu a col·locar-ne una en condicions.

Qualsevol dubte que tingueu al respecte, intentarem resoldre’l des de les oficines municipals, o podreu fer-ho a l’Oficina de Xaloc, que te la seu als baixos de l’edifici del Consell Comarcal, al número 48 del carrer Nou de Figueres.

Sant Climent Sescebes, març de 2012